Тіркеу бөлімі (тіркеу офисі) – оқу-әдістемелік басқармасының құрылымдық бөлімі ретінде академиялық тәртіп пен ережелердің орындалуын, білім алу үрдісін бақылауды ұйымдастырумен қамтамасыз ету, білім алушылардың академиялық рейтингтері мен оқу жетістіктерін тіркеуін қадағалайтын академиялық қызмет.
- Академиялық күнтізбені құру және орындалуын бақылау;
- Білім алушылардың оқу пәндеріне тіркелу және қайта тіркелу үрдісін ұйымдастыру;
- Білім алушылардың жеке оқу жоспарының орындалуын бақылау;
- Білім алушылардың оқу жетістігін бақылау жүйесін ұйымдастыру;
- Білім алушылардың рейтінгісін есепке алу;
- Білім алушылардың барлық оқу жетістіктерін тіркеу;
- Студенттер туралы есептiк жазбалардың құпиялы және дәл болуымен қамтамасыз ету, білім алушылардың оқу жетістігін дәлелдейтін емтихан тізбелерін сақтау;
- Сессияның академиялық көрсеткіштерін, қорытынды аттестация нәтижелерін талдау;
- Оқытушылар және эдвайзерлермен өзара байланыс;
- Академиялық қарыздарды, оқу жоспарларындағы айырмашылықтарды қайта тапсыру, қосымша оқыту қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында жазғы семестр ұйымдастыру;
- Кредиттік оқыту технолологиясының талаптарына сәйкес оқу құжаттарын жүргізу;
- ҚР БҒМ-не, университеттің әкімшілік қызметкерлеріне, оқытушылар мен білім алушыларға толық әрі дәл ақпарат жеткізу
Тельбаева Гульназ Мурзабековна
Білімі:
2014 жылы Қазақ инженерлік-педагогикалық Халықтар достығы университетін “Радиотехника, электроника және телекоммуникациялар” мамандығы бойынша бітірген.
2018 жылы техника ғылымдарының магистрі дәрежесін алған.
Білім беру саласында 11 жылдан астам жұмыс тәжірибесі бар.
- 2011 жылдың қыркүйек айынан бастап Алматы қ. “Азаматтық Авиация Академиясы” АҚ деканат маманы болып жұмыс істеді;
- 2015 жылдың қазан айынан бастап Алматы қаласындағы “Шет тілдер және іскерлік мансап университетінде” деканат маманы болып жұмыс істеді;
- 2016 жылғы тамыздан бастап Алматы қ. “Азаматтық Авиация Академиясы” АҚ тіркеу офисінің жетекші маманы болып жұмыс істеді;
- 2021 жылдың қыркүйегінен бастап академик Ә.Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университеті Тіркеу кеңсесінің жетекші маманы болып жұмыс істейді. ;
- 2021 жылдың қараша айынан бастап академик Ә.Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университеті Тіркеу кеңсесінің бастығы болып тағайындалды.
Біліктілікті арттыру, курстар:
- 2018″ FIBAA ” – КИМЭП Университеті (Алматы қ.)
- 2018 ” Сыбайлас жемқорлыққа қарсы менеджмент жүйесі. Ұйымдағы сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің пәрменді тетіктері ” – is сапалы менеджмент технологиялары (Алматы қ.)
- 2018 “академиялық және басқару дербестігін кеңейту жағдайындағы ЖОО білім беру қызметі” – Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі (Астана қ.)
- 2017 “ЖОО-да онлайн портал мен студенттерге қызмет көрсету орталығының қызметін ұйымдастырудың әдіснамалық және практикалық негіздері” -ҚР БҒМ Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім департаменті, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті (Алматы қ.)
- 2017 “академиялық және басқару дербестігін кеңейту жағдайындағы заманауи ЖОО-ның Академиялық саясаты” ҚР БҒМ Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім департаменті (Петропавл қ.)
- 2012 мемлекеттік тілде іс жүргізу – “Азаматтық Авиация Академиясы” АҚ (Алматы қ.)
Сүлейменова Айман Сейтқасымқызы 1983 жылы 14 сәуірде ОҚО, Сарыағаш ауданы Абай ауылында дүниеге келген.
2004 жылы Халықаралық Қазақ-Араб университетін “Заңгер”мамандығы бойынша бітірген.
Жұмыс тәжірибесі:
2004-2005 жылдары Отырар университетінің “Құқықтану” кафедрасының зертханашысы;
2006-2010 жылдары Отырар университетінің “Экономика және құқық” кафедрасының оқытушысы;
2011-2018 жылдары өңірлік-әлеуметтік инновациялық университеттің “Құқықтану” кафедрасының аға оқытушысы;
2019-2020 жылдар аралығында өңірлік-әлеуметтік инновациялық университеттің Тіркеуші кеңсесінің маманы;
2021-2022 жылдар аралығында А. Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университетінің Тіркеуші кеңсесінің маманы;
2023 жылдың қыркүйегінен бастап А.Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университетінің тіркеу Кеңсесі бастығының орынбасары болып жұмыс істейді.
Қалыбекова Жанна Асқарқызы 1996 жылы 3 ақпанда Оңтүстік Қазақстан облысы, Сарыағаш ауданында (қазіргі Түркістан облысы) дүниеге келген.)
2018 жылы М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университетін “Агрономия”мамандығы бойынша бітірген.
Жұмыс тәжірибесі:
2018-2019 жылдары Қапланбек жоғары аграрлық-техникалық колледжінде оқытушы болып жұмыс істеді;
2019-2020 жылдары аймақтық әлеуметтік-инновациялық университетте деканат маманы болып жұмыс істеді;
2022 жылдың қараша айынан бастап халықтар достығы университетінің Тіркеуші кеңсесінің маманы болып жұмыс істейді.
Тіловберди Жансәуле Жандосқызы 1999 жылы 16 шілдеде Шымкент қаласы Еңбекші ауданының Бадам-2 ауылында дүниеге келген.
2020 жылы Халықаралық гуманитарлық-техникалық университетін “есептеу техникасы және бағдарламалық қамтамасыз ету”мамандығы бойынша аяқтады.
2022 жылдың наурыз айынан бастап академик А. Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университетінде тіркеу офисінің маманы болып жұмыс істейді.
Қожаева Гүлдана Кенжебекқызы 1991 жылы 01 қыркүйекте Ресей Чита облысында дүниеге келген.
Кожаева Г.К. жоғары педагогикалық білімі бар: 2013 жылы Аймақтық әлеуметтік-инновациялық университетін “Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу”мамандығы бойынша бітірді. 2015 жылы педагогика ғылымдарының магистрі дәрежесін алған.
2013-2020 жылдары Аймақтық әлеуметтік-инновациялық университетінде тіркеу бөлімінде маман болып жұмыс істеді. 2021 жылдың қыркүйегінен бастап Халықтар достығы университетінің тіркеу кеңсесінің маманы болып жұмыс істейді. Академик А.Қуатбеков.
Академиялық күнтізбе
Білім алушы академиялық жетекшісі – эдвайзердің көмегімен оқу жылға арналған оқытудың жеке траекториясын қалыптастырады.
Білім алушы мамандықтың типтік оқу жоспарында қарастырылған кредиттердің белгілі санына тіркелуі тиіс. Типтік оқу жоспары мен элективті пәндер каталогы негізінде білім алушы жеке оқу жоспарында (ЖОЖ) көрініс табатын кредиттердің қажеті санын ескере отырып міндетті және элективті пәндерді таңдайды. Пәндерді таңдау оқытылуының логикалық бірізділігі есепке алына отырып жүргізілуі тиіс.
Білім алушы өзінің ЖОЖ-ын құру барысында:
- оқытудың кредиттік технологиясы бойынша оқу үдерісінің ұйымдастыру ережелерімен танысуы тиіс;
- оқу пәндері мен ЖОЖ-на өзгерістер енгізу бойынша оқу пәндерін тіркеуге белгіленген мерзімді сақтау тиіс;
- оқу жылында сәйкесті деңгейдің білім беру бағдарламасын меңгеру үшін кредиттердің белгіленген санынан кем емес кредиттерге жазылу тиіс.
Білім алушы оқу пәндеріне тіркелу үшін алдынғы семестрде қажетті пререквизиттерін меңгеруі тиіс. Базалық пәндерді таңдауда білім алушының кәсіптік бағдарын есепке алады. Бірақ білім алушы өзінің жеке оқу жоспарына басқа мамандықтардың базалық блогында көрсетілген пәндерді қалауы бойынша енгізе алады.
Білім алушы ЖОЖ құру үшін және мамандықтың типтік оқу жоспарының талаптарына сәйкес оқу курсын толықтай меңгеруге жауапты болады.
Студенттердің білімін бақылау және бағалау кешені ағымдағы, аралық, қорытынды бақылау және қорытынды мемлекеттік аттестаттауды өткізуді көздейді.
Бақылаудың барлық нысандары бойынша баға әр пән бойынша білімді бағалаудың көп балдық әріптік жүйесінің шәкілі бойынша пайыздық мазмұнда қойылады.
Сіздің біліміңізді бағалау критерийлері:
“А”, “а -” (“өте жақсы”) – егер сіз барлық бағдарламалық материалды терең және берік игерген болсаңыз, оны жан-жақты, дәйекті, сауатты және қисынды түрде баяндасаңыз, тапсырманы өзгерту кезінде жауап беруге қиналмасаңыз, қойылған міндеттерді еркін орындасаңыз, монографиялық материалдың білімін көрсетсеңіз, қабылданған шешімдерді дұрыс негіздесеңіз, меңгерсеңіз практикалық жұмыстарды орындаудың жан-жақты дағдылары мен тәсілдерін
қателіктер жібермей, материалды өз бетінше жалпылау және баяндау білігі;
“В+”,” В”,” В -“,” С+ “(“жақсы”) – егер сіз бағдарламалық материалды нық білсеңіз, оны сауатты және мәні бойынша баяндасаңыз, сұраққа жауапта Елеулі дәлсіздіктерге жол бермесеңіз, теориялық ережелерді дұрыс қолдана аласыз және практикалық міндеттерді орындау кезінде қажетті дағдыларды меңгере аласыз;
“С”, “С -“, “D+”, “D-” (“қанағаттанарлық”) – егер сіз тек негізгі материалды меңгерсеңіз, бірақ жеке бөлшектерді білмесеңіз, дәлсіздіктерге жол берсеңіз, дұрыс тұжырым жасамасаңыз, бағдарламалық материалды баяндаудағы бірізділікті бұзсаңыз және практикалық тапсырмаларды орындауда қиындықтар туындаса;
“FX”, “F” (“қанағаттанарлықсыз”) – егер сіз бағдарламалық материалдың елеулі бөлігін білмесеңіз, елеулі қателіктер жібересіз, практикалық жұмыстарды қиындатып орындайсыз.
Әріптік бағалау жүйесі | Сандық эквивалент | Балл (% – дық көрсетілім) | Дәстүрлі бағалау жүйесі |
А |
4.0 |
95-100 |
Өте жақсы |
А- |
3.67 |
90-94 |
|
B+ |
3.33 |
85-89 |
Жақсы |
B |
3.0 |
80-84 |
|
B- |
2.67 |
75-79 |
|
С+ |
2.33 |
70-74 |
|
С |
2.0 |
65-69 |
Қанағаттанарлық |
С- |
1.67 |
60-64 |
|
D+ |
1.33 |
55-59 |
|
D |
1.0 |
50-54 |
|
FX |
0.5 |
25-49 |
Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Бағалар амплитудасында А – дан А – ға дейін, С+ – дан в+ – ға дейін, D-дан С-ға дейін бағалауды таңдау Сіздің біліміңіз бен дағдыларыңыздың жоғарыда сипатталған критерийлерге сәйкестік дәрежесімен анықталады. Оқытушы бағалардың әріптік және пайыздық баламасын оқу сабақтарының журналында белгілейді. Мысалы:+(87).
Ағымдағы бақылау-бұл ағымдағы сабақтарда оқытушы жүргізетін студенттердің білімін жүйелі тексеру. Пәнді оқу кезінде студенттердің білімін ағымдық бақылаудың әртүрлі түрлері қарастырылуы мүмкін: ауызша сұрау, жазбаша сұрау, аралас сұрау, үй тапсырмаларын қорғау және таныстыру, пікірталас, жазбаша бақылау немесе зертханалық жұмыс, тестілеу немесе ауызша тыңдау – коллоквиум, конференцияда сөз сөйлеу және т. б.
Студенттердің білімін аралық (рейтингтік) бақылау – әр пән бойынша 2 рет – бірінші және екінші рейтинг семестр бойы тиісінше 8-ші және 15-ші апталарда өткізіледі. Аралық бақылауды бағалау көрсетілген кезеңдердегі бір пән шеңберінде сабақтардың барлық түрлері бойынша алынған ағымдағы бақылау бағаларының орташа мәні ретінде қалыптастырылады.
Ағымдағы және аралық бақылауды бағалау негізінде (50% – ға 50% ретінде қабылданады) оқытушы ААЖ электрондық журналына енгізілетін аралық рейтингті (Р1 немесе Р2) шығарады
«Platonus». Межелік рейтингтерді көтеруге (пысықтауға) тыйым салынады. Пән бойынша алынған бағаны өзгерту үшін сіз оны жазғы (қосымша) семестрде қайта оқуға жазыла аласыз.
Р1 және Р2 негізіндегі пән бойынша емтихан алдында орташа рейтинг есептеледі. Орташа рейтинг мына формула бойынша есептеледі:
Рср = Р1 + Р2 / 2
Егер пән бойынша курстық жұмысты қорғау қарастырылған болса және сонымен бірге сіз курстық жұмысты қорғамаған болсаңыз, сіз емтиханға жіберілмейді.
Егер сізде D – (50) орташа рейтингі болса, сіз пән бойынша емтиханға жіберілесіз.
Студенттердің білімін қорытынды бақылау (емтихан). Қорытынды емтиханға 50% – дан төмен емес рейтингі бар студенттер жіберіледі. Қалған студенттер осы пән бойынша қорытынды бақылау басталғанға дейін РСД-ны жоғарылатуы керек.
Студенттердің білімін қорытынды бақылау емтихан сессиясында кесте бойынша жүзеге асырылады. Емтиханды өткізу нысанын (тест, жазбаша, ауызша) Ғылыми кеңес айқындайды. “Автомат” емтиханына жол берілмейді. Егер сіз емтиханға объективті себептер бойынша келмеген болсаңыз, 3 күн ішінде тиісті құжаттар болған және деканатқа ұсынылған жағдайда, сіз деканның рұқсатымен емтиханды жеке тапсыруға құқығыңыз бар.
Орташа рейтинг пен емтихан бағасының негізінде пән бойынша түпкілікті болып табылатын қорытынды баға есептеледі. Пән бойынша қорытынды баға келесі формула бойынша анықталады:
И%= (Рср*0,6)+(Э*0,4)
Басқаша айтқанда, біз орташа рейтингтің 60% және емтихан бағасының 40% қосамыз.
Назар аударыңыз! Егер емтиханда Сіз “F” (0 – 24) бағасын алсаңыз, сіз орташа рейтингіңіз жоғары болса да, қорытынды баға автоматты түрде “F” (сәтсіздік) болады. Бұл жағдайда сіз өзіңізді қарыздарыңыздың қатарына қосасыз және ақылы жазғы семестрде қаласыз.
Ағымдағы академиялық кезеңде FX (25-49) емтихан бағасын қайта тапсыруға рұқсат етіледі, бірақ бір реттен артық емес және ақылы негізде. Ол үшін емтихан күні студент деканатқа FX бағасын қайта тапсыруға өтініш береді.
Қалаған пәнді қайта оқу үшін (оның ішінде оң бағаны көтеру мақсатында) ақылы жазғы (қосымша) семестрге жазылу, дәрістерді тыңдау, орта рейтингті қайта алу және емтихан тапсыру қажет. Бұл ретте пәнді қайта оқыған студент қызыл диплом алу құқығынан айырылады.
Емтихан нәтижелерін апелляцияға беруге құқығыңыз бар. Апелляция процедурасы сіздің жауабыңызды қайта лицензиялауды қамтиды. Апелляция нәтижесінде бағалау жоғарылауы да, өзгеріссіз қалуы да мүмкін. Студенттердің білімін қорытынды бақылау нәтижелері бойынша апелляцияға өтініштерді тиісті кафедралар емтихан күні қабылдайды.
Кредиттік оқыту технологиясында студент үлгерімінің көрсеткіші ретінде GPA (Grade Point Average) – таңдалған мамандық бойынша студенттің оқу жетістіктері деңгейінің орташа өлшенген бағасы қолданылады. Студенттің қорытынды үлгерімінің нәтижесі бойынша орташа балл (GPA) есептеледі.
Орташа балды есептеу (GPA): пәннің кредиттер санына бағалаудың сандық эквиваленті туындыларының сомасы кредиттердің жалпы санына бөлінеді.
Мысал. Қысқы сессия қорытындысы бойынша 1-курс студенті келесі нәтижелерге ие:
Пән | Әріптік баға | Сандық эквивалент | Кол-во кредитов |
Қазақстанның қазіргі тарихы | В+ | 3,33 | 5 |
Әлеуметтану | А- | 3,67 | 2 |
Саясаттану | В | 3,0 | 2 |
Қазақ (орыс) тілі | С+ | 2,33 | 5 |
Шет тілі | С | 2,0 | 5 |
Жоғары математика | F | 0 | 4 |
Химия | D+ | 1.33 | 4 |
Қазақстанның қазіргі тарихы 3,33×5 = 16,65
Әлеуметтану 3,67×2 = 7,34
Саясаттану 3,0×2 = 6
Қазақ (орыс) тілі 2,33×5 = 11,65 Иностранный язык 2,0×5 = 10
Жоғары математика 0×4 = 0
Химия 1,33×4 = 5,32
Шығармалар сомасы =16,65+7,34+6+11,65+10+0+5,32 = 56,96
Кредиттердің жалпы саны = 5+2+2+5+5+4+4 = 27
GPA = Сумма произведений / Общее количество кредитов
GPA = 56,96 / 27 = 2,10
“А”, “А-” (“өте жақсы”) – егер сіз барлық бағдарламалық материалды терең және берік игерген болсаңыз, оны жан-жақты, дәйекті, сауатты және қисынды түрде баяндасаңыз, тапсырманы өзгерту кезінде жауап беруге қиналмасаңыз, қойылған міндеттерді еркін орындасаңыз, монографиялық материалдың білімін көрсетсеңіз, қабылданған шешімдерді дұрыс негіздесеңіз, меңгерсеңіз практикалық жұмыстарды орындаудың жан-жақты дағдылары мен тәсілдерін қателік жібермей, материалды өз бетінше жалпылау және баяндау білігі;
“В+”,” В”,” В -“,” С+ “(“жақсы”) – егер сіз бағдарламалық материалды нық білсеңіз, оны сауатты және мәні бойынша баяндасаңыз, сұраққа жауапта Елеулі дәлсіздіктерге жол бермесеңіз, теориялық ережелерді дұрыс қолдана аласыз және практикалық міндеттерді орындау кезінде қажетті дағдыларды меңгере аласыз;
“С”, “С -“, “D+”, “D-” (“қанағаттанарлық”) – егер сіз тек негізгі материалды меңгерсеңіз, бірақ жеке бөлшектерді білмесеңіз, дәлсіздіктерге жол берсеңіз, дұрыс тұжырым жасамасаңыз, бағдарламалық материалды баяндаудағы бірізділікті бұзсаңыз және практикалық тапсырмаларды орындауда қиындықтар туындаса;
“FX”, “F” (“қанағаттанарлықсыз”) – егер сіз бағдарламалық материалдың елеулі бөлігін білмесеңіз, елеулі қателіктер жібересіз, практикалық жұмыстарды қиындатып орындайсыз.
Оқу пәндеріне тіркеуді білім алушылар өзінің Жеке оқу траекториясын эдвайзермен егжей-тегжейлі талқылағаннан кейін жүзеге асырады, ол үлгілік оқу жоспарлары мен элективті пәндер каталогына сәйкес пәндерді таңдау мәселелері бойынша түсініктемелер береді.
Тіркеуді жүргізу мерзімі академиялық күнтізбеде көрсетіледі.
Тіркеу тәртібі:
1) ХДУ-ға жаңадан түскендерді тіркеу бағдарлау аптасынан өткеннен кейін бірінші семестр басталғанға дейін жүргізіледі. Білім алушылардың осы санаты үшін тіркеуге қол жеткізу үшін университет студенттері қатарына қабылдау туралы бұйрық және семестр үшін төлем негіз болып табылады.
2) қалған білім алушылар академиялық күнтізбеде (сәуір) көрсетілген тіркеу кезеңі ішінде келесі оқу жылындағы пәндерге және оқу пәндерін қайта оқуға (Retake) тіркеледі.
Екінші курс және одан жоғары білім алушы 20 тамызға дейін кредиттердің жалпы санынан 10% – дан аспайтын көлемде өзінің Жеке оқу жоспарына өзгерістер енгізуге құқылы. Бұл жағдайда тіркеу бөліміне белгіленген нысан бойынша өзгерістер көрсетілген өтініш беріледі.
Білім алушылардың академиялық ағындары (топтары) осы пәнге жазылған білім алушылардың жеткілікті саны қағидаты бойынша қалыптастырылады. Білім алушылар контингенті аз мамандықтар пәндерін қоспағанда, академиялық ағынның толықтырылуы 30 және одан да көп білім алушыны, академиялық топты – 10-30 адамды, академиялық кіші топты – 10-12 адамды құрайды.
Егер тіркеу кезеңінде осы пәнге білім алушылардың саны ең аз белгіленгеннен аз жазылса, онда пән ашылмайды және оқу жұмыс жоспарына енгізілмейді, бұл туралы ақпараттық стендте және университеттің білім беру порталы факультетінің беттерінде хабарландыру жасалады. Осы пәнге жазылған білім алушылар 20 тамызға дейінгі мерзімде ЖОЖ-ға өзгерістер енгізу туралы өтініш беруі тиіс.
Студенттер оқу пәніне ең жоғары белгіленген саннан асатын санда тіркелген жағдайда осы пән бойынша қосымша академиялық лек қалыптастырылады.
Білім алушылар контингенті аз мамандықтардың элективті пәндері бойынша білім алушылардың академиялық легі барлық білім алушыларды бір пәнге жазу қағидаты бойынша қалыптастырылады.
Егер келесі курсқа ауыстырылған білім алушы белгіленген мерзімде оқу пәндеріне тіркеуден өтпесе және өзінің Жеке оқу жоспарын қалыптастырмаса, онда оны оқыту негізіне Осы курстың жұмыс оқу жоспары алынады.
Білім алушы Теориялық оқыту семестрі басталғанға дейін мамандықтың жұмыс оқу жоспары шеңберінде ЖОЖ-ға өзгерістер енгізуге құқылы. ЖОЖ-ны тіркеу кеңсесіне тапсырудың соңғы мерзімі-семестрдің 1-ші аптасы.
Қалыптастырылған ЖОЖ-ға 3 данада білім алушы қол қояды және келісу үшін эдвайзерге ұсынылады. Эдвайзер ескертулер болмаған жағдайда ЖОЖ-ға қол қояды.
Оқу пәндеріне жазба жабылғаннан кейін, білім алушылардың ЖОЖ белгіленген тәртіппен түзетулер енгізілгеннен кейін факультет деканы бекітеді және оқу жұмыс жоспарын жасау, осы оқу жылында немесе академиялық кезеңде оқу құнын төлеуді есептеу үшін негіз болады.
Бекітілгеннен кейін бір данасы білім алушыда қалады, екінші данасын эдвайзер аралық аттестаттауды ұйымдастыру үшін тіркеу бөліміне береді, үшіншісі эдвайзерде сақталады және білім алушының кәсіптік оқу бағдарламасын орындауын және меңгеруін бақылауды жүзеге асыру үшін негіз болады.
Жазғы семестрге тіркелу академиялық күнтізбеге сәйкес белгіленген мерзімде жүзеге асырылады.
Білімді бақылау жүйесі
Білім алушылардың оқу жетістіктерін тексеру үшін білім алушылардың білімін бақылаудың мынадай түрлері көзделген:
Білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау академиялық күнтізбенің бекітілген мерзімдеріне сәйкес жүргізіледі.
Ағымдағы бақылау-бұл пәннің силлабусына сәйкес академиялық кезең ішінде оқытушы жүргізетін білім алушылардың оқу жетістіктерін жүйелі тексеру.
Студенттердің үлгерімін ағымдағы бақылау Оқу пәнінің әрбір тақырыбы бойынша жүргізіледі және аудиториялық (семинарлық және практикалық сабақтарда, орындалған зертханалық жұмыстар үшін) және аудиториядан тыс сабақтарда (үй тапсырмалары, СӨЖ тапсырмалары) білімді бақылауды қамтиды.
Ағымдағы бақылау бағасы (жіберу рейтингісінің бағасы) аудиториялық сабақтардағы ағымдағы бақылау бағаларынан және межелік бақылау бағаларынан (аудиториядан тыс сабақтар) құралады.
Үлгерімді ағымдағы бақылау кезінде студенттердің оқу жетістіктері әрбір орындалған тапсырма (аудиториялық сабақтардағы оқу жұмысы, үй тапсырмасын тапсыру, СӨЖ, аралық бақылау) үшін 100 балдық шкала бойынша бағаланады. Үлгерімді ағымдағы бақылаудың түпкілікті нәтижесі академиялық кезең ішінде алынған барлық бағалардың орташа арифметикалық сомасын есептеумен жүргізіледі.
Осындай тәсіл аралық және қорытынды аттестаттау кезеңінде білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау кезінде қолданылады.
Ағымдағы бақылау және білімді бағалау нәтижелері бойынша жазбалар білім алушылардың оқу жетістіктерін тұрақты тіркеу арқылы жүргізіледі.
Ағымдағы бақылау нәтижелерін арттыру мақсатында оларды өзгертуге жол берілмейді.
Аралық бақылау-бұл бір оқу пәнінің бөлімі (модулі) аяқталғаннан кейін жүзеге асырылатын оқу жетістіктерін бақылау. Бір академиялық кезең ішінде бір оқу пәні шеңберінде кемінде екі рет (теориялық оқытудың 8-ші және 15-ші апталарында) өткізіледі.
Ағымдағы және аралық бақылауды жүргізу нысанын пәннің ерекшелігіне байланысты оқытушы белгілейді. Ағымдағы және аралық бақылау коллоквиумдар, компьютерлік немесе бланктік тестілеу, жазбаша бақылау жұмыстары, білім алушылардың диспуттарға, дөңгелек үстелдерге, іскерлік ойындарға қатысуын бағалау, ситуациялық есептерді шешу және т. б. түрінде жүргізілуі мүмкін.
Рұқсат беру рейтингін есептеу кезінде оқу бағдарламасында көзделген Есептеу-графикалық, курстық жұмыстарды қорғау бойынша бағалар міндетті түрде ескеріледі. Курстық жұмыстардың (жобалардың) еңбек сыйымдылығы пәннің жалпы еңбек сыйымдылығына кіреді.
Рұқсат беру рейтингісінің бағасы жинақтаушы сипатқа ие және үлгерімнің ағымдық бақылауының бағалары мен межелік бақылаудың бағасынан құралады (семестр бойы 2 межелік бақылау). Жиынтық семестрлік рейтингтік балдан 50% – дан кем жинаған білім алушы емтихан сессиясына жіберілмейді.
Білім алушылардың білімін ағымдық және межелік бақылау мен бағалаудың барлық түрлерін оқытушы (тьютор) жүргізеді. Бұл баға осы оқу пәні бойынша білімді қорытынды бағалаудың кемінде 60% – ын құрайды. Білім алушыларды аралық аттестаттау бойынша баға осы оқу пәні бойынша білімді қорытынды бағалаудың кемінде 40% – ын құрайды. Студенттердің білімін ағымдағы бақылауды жүргізуге, аралық бақылауды бағалаудың негізділігі мен объективтілігіне сабақты жүргізетін оқытушы жауапты болады.
Білім алушылардың оқу пәнінің бағдарламасын меңгеру сапасын бағалау мақсатында қорытынды бақылау аралық аттестаттау кезеңінде тиісті нұсқаулықтарға сәйкес жүргізіледі. Егер пән бірнеше академиялық кезеңдер бойы оқытылса, онда қорытынды бақылау осы академиялық кезеңде оқыған пән бөлігі бойынша жүргізіледі.
Қорытынды бақылау нысандары:
– тестілеу;
– ауызша емтихан;
– жазбаша емтихан;
– сараланған сынақ.
Әрбір оқу пәні бойынша емтиханды өткізу нысаны мен тәртібі академиялық кезең басталғаннан бастап бір ай мерзімнен кешіктірілмей белгіленеді.
Білім алушылар барлық емтихандарды барлық оқыту нысандары үшін бірыңғай пәндердің бекітілген оқу бағдарламалары бойынша жеке оқу жоспарына қатаң сәйкестікте тапсыруы тиіс.
Білім алушылардың біліміне қорытынды бақылау жүргізу үшін тіркеу бөлімі емтихан алушыға студенттің академиялық кезең ішінде алған жіберу рейтингісінің балдары бар емтихан ведомосын береді. Емтиханда алынған оң да, қанағаттанарлықсыз да бағаны емтихан алушы емтихан ведомосына енгізеді. Емтихан нәтижелерін емтихан ведомосына сәйкес офис-менеджер емтихан аяқталғаннан кейін 48 сағат ішінде интернетке енгізеді.
Оқу пәні бойынша аралық аттестаттауды өткізу кезінде емтиханда алынған баға және академиялық кезең ішіндегі үлгерімді ағымдағы бақылау бағасының орташа балы ескеріледі. Әрбір пән бойынша емтихан аяқталғаннан кейін студентке оның оқу жетістіктерінің бағасы болып табылатын қорытынды баға қойылады. Пән бойынша қорытынды баға жіберу рейтингісінің бағаларын және білімді қорытынды бақылауды (емтиханды) қамтиды.
Оң қорытынды баға меңгерілген кредиттерді тиісті пән бойынша белгіленген кредиттер санымен толықтыруға негіз болады және білім алушының транскриптіне енгізіледі.
Егер студент аралық аттестаттау (емтихан) бойынша “қанағаттанарлықсыз” деген баға алса, пән бойынша қорытынды баға есептелмейді.
Қорытынды бақылау бойынша оң бағаны жоғарылату мақсатында оны аралық аттестаттаудың осы кезеңінде қайта тапсыруға рұқсат етілмейді. Оң баға алу үшін студент келесі академиялық кезеңде немесе жазғы семестрде осы пән бойынша оқу жұмыс жоспарында көзделген оқу сабақтарының барлық түрлеріне қайта қатысады, рұқсат алады және қорытынды бақылауды тапсырады. Бұл жағдайда студент қайтадан оқу пәніне жазылу рәсімінен өтеді.
Егер пән бағдарламасын толық көлемде орындаған студент емтиханға келмесе, емтихан ведомосына оның тегінің тұсына “келген жоқ”деген белгі қойылады. Осы білім алушы үшін дәлелді себептер болған жағдайда емтихан тапсырудың жеке кестесі белгіленеді. Дәлелді себеп болмаған жағдайда емтиханға келмеу “қанағаттанарлықсыз”бағаға теңестіріледі.
Емтихан ведомосы өткен академиялық кезеңнің оқу пәндері бойынша кредиттер санын есепке алу және аралық аттестаттаудың жиынтық ведомосын қалыптастыру үшін тіркеу бөліміне беріледі.
Емтихан сессиясына жіберу екі кезеңде жүзеге асырылады:
1) бірінші кезеңде факультет деканының жалпы өкімімен оқу ақысы бойынша берешегі, Пререквизиттер бойынша академиялық берешегі жоқ, академиялық демалыста немесе ұзақ емделуде болмаған білім алушыларды емтихан сессиясына жіберу жүргізіледі;
2) екінші кезеңде үлгерімді ағымдағы және межелік бақылау нәтижелері бойынша айқындалатын рұқсат беру рейтингінің бағасы негізінде пән бойынша емтиханға автоматты түрде жіберу жүзеге асырылады. Бұл рұқсатты тіркеу бөлімі әрбір студенттің тегінің тұсына тиісті белгі қойылып, емтихан ведомосі бойынша жүзеге асырады.
Осы пән бойынша жіберу рейтингісінің оң бағасы жоқ студенттер қорытынды бақылауға (емтиханға) жіберілмейді.
Курстық жұмыстарды (жобаларды) тапсырмаған студенттер тиісті пән бойынша емтиханға жіберілмейді.
Жекелеген жағдайларда (науқастануы, отбасылық және қызметтік жағдайлары бойынша) студентке жеке кесте бойынша емтихан сессиясын тапсыруға рұқсат етіледі.
Жазғы семестр білім алушының қосымша оқу қажеттіліктерін қанағаттандыру ниетімен ұйымдастырылады.
Жазғы семестрдің созылу уақыты (6 аптаға дейін) оқу процесінің академиялық күнтізбесімен анықталады.
Жазғы семестрде оқуды қаржыландыру оқу формасынан тәуелсіз студенттің өз қаражатынан жұмсалады.
Жазғы семестрге мына төмендегі білім алушы студенттер құқылы:
- «жақсы» және «өте жақсы» оқу үлгерімімен (қосымша жеделдетілген оқыту үшін, соның ішінде басқа жоғары оқу орнынан келген білім алушыларға)
- рейтинг-бақылау қорытындысы бойынша аралық аттестацияға жіберілмеген білім алушылар;
- өткен академиялық периодтарда академиялық қарызы бар студенттер;
- курстың оқу бағдарламасын толық орындағандар, бірақ минималды өту балын жинай алмағандар жеке пәндерді қайта оқу есебінен GPA -ны (үлгерімнің орташа балы) жоғарылату мақсатында (мемлекеттік емтихан тапсырылатын Заманауи Қазақстан тарихы пәнінен басқа пәндерді);
- Академиялық демалыстан келгенде және оқуға қайта қабылданғандағы академиялық айырмашылықтары бар білім алушылар.
Білім алушы жазғы семестрдегі білім қызметтеріне төлемақы жасағаннан кейін тіркеу бөлімі жазғы семестрдің сабақ кестесін құрады. Сабақ кестесі оқу ісі жөніндегі проректормен бекітіледі.
Жазғы семестрде білім алушылардың оқудағы жетістіктерін бақылау жүйесінің барлық түрлері: үлгерімді ағымдағы бақылау, аралық бақылау ауызша, жазбаша және тестілеу формаларында қолданылады.
Жазғы семестрдегі білім алушылардың оқудағы жетістіктері білімді бақылау және бағалауға қатысты жалпыға міндетті білім беру стандартына сәйкес балдық-рейтинг таңбалық жүйемен бағаланады.
Жазғы семестрде оқылған мамандықтың оқу жоспарындағы пәндердің емтихан қорытындысы ағымдағы оқу жылындағы келесі курсқа көшіру балын (GPA) есептегенде ескеріледі.
Басқа оқу орындарынан келіп оқитын білім алушыларға ХДУ-де жазғы семестрді оқығаны туралы кредиттерді қайта санауға транскрипт беріледі.